We wrześniu 2018 roku władze gminy podpisały umowę na opracowanie projektu kolejnego etapu obwodnicy wraz z wiaduktem w Nowym Tomyślu. Na jej przygotowanie złożyły się trzy strony: władze województwa, do którego należy trasa, a także powiat i samorząd miejski, ze względu na mieszkańców naszego terenu, którzy od lat o wiadukt apelują. Dało to nadzieję kierowcom na doczekanie się szybszego przejazdu przez zapory na ulicy Kolejowej. Firma PW FAWAL Filip Walczak z Gorzowa Wielkopolskiego miała stworzyć dokumentację projektowo-kosztorysową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 308, do 30 listopada ubiegłego roku. Zaniepokojeni pytaniami naszych czytelników o losy budowy wiaduktu, zapytaliśmy wiceburmistrz Adriannę Zielińską na jakim etapie jest przygotowanie projektu:
- Obecnie jesteśmy na etapie uzgadniania raportu oddziaływania na środowisko. Raport został opracowany i przekazany do opiniowania – tłumaczy. - Organem opiniującym jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu. Należy pamiętać, że oceny oddziaływania na środowisko są bardzo czasochłonne, nawet do 9 miesięcy. Dlatego też na obecnym etapie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, kiedy zostanie wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, a dopiero po jej uprawomocnieniu będzie można wystąpić o pozwolenie na budowę - mówi.
Jak dodała, należy pamiętać, że gmina Nowy Tomyśl zleciła wykonanie dokumentacji, za którą płaci, lecz nie jest inwestorem: -
I wszystkie dokumenty opracowywane w ramach tej dokumentacji muszą zostać zaopiniowane przez WZDW w Poznaniuwspomina wiceburmistrz.
[/cyt]
W rozmowie z nami wiceburmistrz zaznaczyła także, że zakończono już prace związane z opracowaniem projektów branżowych w zakresie branży teletechnicznej (usunięcie kolizji z sieciami i liniami napowietrznymi), a w trakcie opracowania są także kwestie pozwoleń na wykonanie projektów sanitarnych (likwidacja kolizji z sieciami kanalizacji deszczowej, gazowej i sieci wodociągowej). W końcowej fazie prac są też projekty budowlane z zakresu drogowego, mostowego oraz elektrycznego (w tym usunięcie także kolizji z liniami wysokiego i niskiego napięcia).
- Dodać należy, że opracowanie pełnej dokumentacji projektowej na tak złożone zadanie inwestycyjne stanowi proces, który związany jest nie tylko z kosztami, ale również z koniecznością przebrnięcia przez złożone regulacje prawne czy procedury administracyjne – dodaje Adrianna Zielińska.
Zapytaliśmy zastępcę dyrektora Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, Kingę Henrych czy w przypadku wpłynięcia gotowej dokumentacji w najbliższym czasie, jest możliwość przeprowadzenia przetargu na budowę wiaduktu jeszcze w tym roku. Zastępczyni dyrektora odpowiedziała:
- Dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej i poznaniu kosztów, będzie podjęta decyzja o wprowadzeniu tego zadania do Wieloletniej Prognozy Finansowej - mówi.
Wicemarszałek Wojciech Jankowiak podkreśla:
- Inwestycja jest jednym z naszych priorytetów. Będzie ona realizowana, jednak na razie partnerzy muszą się wywiązać ze swoich umów - komentuje.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?